tisdag 8 mars 2011

När fick du reda på att du var gravid? Typ 8 April 2010 

Hur gammal var du?
26.

Hur tog ni det? (Du och din partner).
Ja, vi blev båda chockade. Var ju redan i vecka 8-10 när vi fick veta det. Men när chocken lagt sig så blev vi glada och förväntansfulla =)

Mådde du mycket illa?
De första veckorna (trodde de var magkatarr) och sedan kräkte jag i typ vecka 37 haha.

Hade du mycket halsbränna?
De sista veckorna. Av pepparkaka och julmust =(

Var du känslig?
Nej.

När kände du bebisens första sparkar?
Vecka 13. Sedan blev de bara mer o mer =)

Var du ofta orolig?
Nej. Faktiskt inte. Är i vanliga fall lite stissig av mig men inte under graviditeten.

Sparkade bebisen mycket?
Hela tiden haha

Fick du bristningar?
NEJ =D

Gick du upp mycket i vikt? 15-17 kilo. Har 4 kg kvar ;)

Blödde du någon gång?
I vecka 35 blev jag inlagd pga blödning. Låg inne en vecka.

Hur många Ultraljud gjorde du?
 8 st. Varav 6 st var vid blödningen.
 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag skulle ha all smärtlindring som gick att få. Varför ska man inte ta bedövning om man kan?
Vad fick du för smärtlindring: Sterila kvaddlar och lustgas.

Hur började din förlossning?
Den började med molande värk i nedre delen av magen kl 4 den 22 November

Hur många timmar tog din förlossning?
Från första molande värk tog det 36 tim. Från första riktiga värk tog det 7 tim. Krystvärkar ca 1 tim.


Hur mycket var du öppen när du kom in?
5-6 cm

Dragen med sugklocka?
Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
1 im och 20 min.

Blev det komplikationer?
Nej =)

Vad tyckte du var jobbigast?
Krystandet

Var du rädd för något?
När dom sa att jag inte fick bedövning utan skulle krysta haha.

Skrek du:
Njae.. minns inte. Skrek ”döda mig ” till Christian och bad hnm slå en pall i ryggen =P

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Christian, Barnmorska och Uska. Sen kom en ny Barnmorksa och en ny uska när Molls var född. Och så kom favorit barnmorskan som tog hand om mig när jag hade blödningen in och grattulerade =).

Hade du någon nära med dig?
Christian.


När var bebisen beräknad att komma:
Enligt våra beräkningar den 18 November. Enligt Barnmorskan den 27 November.
När kom bebisen? Den 23 November

Vad var vikt och längd på bebisen?
 3040 g och 49 lång
Kön: En liten flicka.
Namn: Molly Elise

Hur gammal är bebisen nu?
3.5 månad

Vad tyckte du om förlossningen?
Häftig =)

När kommer nästa barn?
När Molly har fått den tid och uppmärksamhet hon behöver för sin utveckling =). Jag lovar, ni ska få veta om de blir fler barn =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3