fredag 1 april 2011

Massa blandat.


För de första så kom japå en sak som vi dividerade igår på mammagruppen. Att ha klänning/tunika på en tjej är ju mega super gulligt, men de är opraktiskt och har man en body under så blir de för varmt =(
Då tipsade en tjejs mamma om att köpa linnebodysar =D
Dom finns i tunnare tyg och de är ärmlösa.. Perfekt ju.
Då kan bebisen ha både body och klänning utan att de blir för varmt och dessutom kasar det inte upp så bebis blir bar om magen  =D
Tack för tipset ;)



Idag avr de babysim information. Molly var på kinkhumör innan så vi körde ca 11.50 o hon somnade faktiskt o sov till ca halv ;)
Så lite energi fick flickebarnet =D

Vi var visst 8 i vår grupp. 4 i andra haha. Jag kände till mig själv Louise och Josefin. De andra hade jag ingen aning om, trodde jag =P

Louise pratade om att hon fått skjuts av en Jessica och jag fattade inte ett dugg då jag upplevde det som att Louise kollade på mig som om jag kände den andra tjejen. Jag nickade lite fint som hej och det var först på hemvägen som de slog mig att det är den tjejen som läst/läser min blogg haha.. Så jag ber så mycket om ursäkt för min "trevliga" hälsning tidigare idag =P


Nästa gång är de dags att bada med barnen =)
Jag dividerar hur tusan jag ska göra.. Hur lyckas man duscha och försöka ha koll på bebisbus? Hmm.. Veti tusan alltså.. har inte en aning.. Vi testar och hoppas innerligt att hon inte skriker =P
O gör hon de så hoppas vi att något annat barn med skriker =P =P Skojar =)


För tillfället är inspirationen att laga mat noll =P
Så jag och Christian kom på världens bästa idé =)

I fortsättningen ska vi köra på att en av oss fixar maten under en helg. Denna helgen är hans helg och då ska han handla och fixa maten (jag ska inte veta vad de blir) och helgen efter är de min tur. Vi kör på nya recept så kanske man hittar något nytt super gott =)

Visst är vi löjliga =P
Och nej de är inget april skämt ;)

Det var mest en fjantig sak från början men sen sa vi att de kan faktiskt bli rätt roligt =) Molly ska med få sitta med o äta lite så klart =)
Idag testade hon äpple.. De var väl sisådär. Men katrinplommonen efteråt var SUPER GOTT =P.

Vi kör ju på nan2 nu.. dumma mat.. Massa mer järn vilket resulterar i en trög mage.. Det + smakisar = ännu värre =/
Tack gode gud så gillar hon katrinplommonen och tro mig, de har verkligen behövts =) 

Nej, nu tröttnar hon =)

4 kommentarer:

  1. Haha det är absolut ingen fara! Jag antog att du inte kopplade vem jag var. Inte så lätt att veta att vi skulle gå i samma grupp, och inte heller så lätt att veta vem jag är då du aldrig sett mig! :P Ha en bra helg så ses i nästa vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har också börjat med nan2 och jag fasar inför den tröga magen som säkert kommer uppstå :( blir nog katrinplommon för William också nu! :)

    SvaraRadera
  3. Blev lite knas kanske hihi =P Kommer bli så skoj att bada med busungarna de kommande 7 fredagarna =)

    SvaraRadera
  4. linne-bodysarna från Lindex är jättetrånga i halsen så huvudet går knappt igenom, så om du ska köpa tänk på att ta en större storlek.. De som dom säljer på Kappahl är mycket bättre för de har tryckknappar som kan öppna upp halsen. Bara ett tips =)

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3