måndag 30 maj 2011

Hejsan på er. Kl är strax 10 och Molly sover sin förmiddagslur :-). Jag ligger bredvid henne och ska med sova lite ;). Hon har sovit oroligt inatt pga magen som bubblar och vid 5 vart hon jätte ledsen :(. Fick mat o somnade om vid 6 för att sen vakna 7 igen. Lilla Molls. Dumma mage :(. Helgen har bjudit på segande och slappande ;). Igår var vi hemma hos christians föräldrar och åt och umgicks :-). Grillade revben som var super goda :-). På tal om ingenting. Ni vet hugo, pojken med eb. Hans pappa tillhör något motorklubb i karlskrona och nu till helgen kommer dom ställa ut bilar och alla insamlade pengar kommer gå till eb föreningen. Hur fint är inte det då? Vilka underbara människor. Satt faktiskt och funderade på de. Han har över 750 vänner på face och många trycker gilla och skriver fina kommentarer men hur många tror ni faktiskt skänker pengar? Tänk om alla dom hade skänkt 50 kr var. Förstår ni hur långt dom kunnat forska tack vare de pengarna. Men jag tror nog vi du är 20 som faktiskt bryr oss och engagerar oss i hugo. Varför gör jag det? Jag har känt magnus sedan våren 2005 och hugo är född så tätt inpå Molly. Att se magnus plågas av att se sin son försvinna för varje dag som går gör så fruktansvärt ont. Så hur ska jag kunna sitta och prata med honom, stötta och visa mitt medlidande om jag sen inte skänker något till fonden? I mina ögon är det falskt. Och även om mina pengar inte räddas hugo så kanske det räddar någon annans barn. Vad händer om jag, carina, angelica, mina kusiner, christians kusiner eller vara vänner får ett barn med eb och folk resonerar 'mina pengar kan inte rädda deras barn' ? Tack var hugo så har ett hundratal personer fått upp ögonen och vem vet. Dessa som skänkt pengar kanske har gjort så det kan forskas fram ett bot. Sorgligt att hugo får plågas dagligen. Gråta av smärta när dom byter blöja. Det är inte humant. Så jag hoppas innerligt att fler inte ska behöva plågas igenom dagarna så som hugo gör. Därför engagerar jag mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3