torsdag 16 juni 2011

Hej hopp.

Nu ligger söthare o sover =)
Klockan är 14.06 och hon har sovit i ca 30 min.


Innan testade jag att göra jordgubbskräm (utan socker naturligtvis) och det var väl sisådär.. men med lite mjölk fungerade de med =P Man ska egentligen inte ge så här små barn mjölk men står de mellan ingen mat eller mat med mjölk så får de va mat med mjölk (man ska inte ge mjölk pga att de innehåller så lite järn). Imorgon blir de hallonkräm och även avokado =)

Hon ska även få smörgås men jag blev så fundersam när de står leverpastej och mjukost, eller kokt skinka.. Allt innehåller mycket salt.. Och dem varnar för att ge så här små barn salt..

Hmm..

Hon får nog bara macka med smör på.. det saltet räcker tycker jag.. vill inte ge sådant som hon faktiskt inte behöver (hon kan få äta smörgås utan gås = pålägg =P ). Kan vi ju hoppas hon gillar de =) Innan man ger sig på massa annat.. slår säkert bakut om jag ger leverpastej eller liknande =s
Man kunde visst göra egen, MEN.. jag gillar leverpastej o så ska de förbli.. Ja vill inte känna den lukten när man gör leverpastej.. Bah =s

Ska även testa att göra äppelkräm/mos till henne.. Som mellanmål då =)

Maten struntar jag i nu.. 

Hon får leva på gröt/ersättning och mellanmål. Det är först efter 8-16 månader som dom ska ha bytt ut varenda mål.. Och gillar hon inte mat, varför ska man då tvinga? Njae, de blir nog bara värre..

Ingen annan som har en matkrånglig bebis? Haft matkrånglig bebis?

Hur gjorde ni?

Någon speciell mat som dom verkligen blev förälskade i som sen gjorde att allt släppte?

Nu läste jag precis att man kan ge turkisk yoghurt!.. Hmm.. Varför den med inte vanlig filmjölk?
Eh.. Förbaskade med..
Ikväll ska hon förresten få avokado och smörgås.. 
Längtar till hon får äta fullkornsgröten (den innehåller inget socker/sötningsmedlen, de gör allt annat)
Och vad jag längtar till hon vräker i sig mat så man istället får säga "stop stop, nu är de bra" =D=D=D=D

I sommar kanske ? =D

För varenda BVC besök så funderar man på om hon har gått upp som hon ska eller om hon har gått upp "för lite"..

Får ta och rådfråga denna där BVC tanten =)

Men nu, kaffe (till mig =P ) och väcka Trolls.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3