onsdag 28 december 2011

God kväll.

Blogginläggen lyser med sin frånvaro märker jag.. Finns tyvärr inte så mycket att göra. Molly har fått för sig att hon ska skriva på t-bordet om man är vid datorn.. Och hon ger inte upp heller =P

Molly hade en hemsk dag igår. Grät för ingenting och så fort man släppte ner henne på golvet så gnällde hon.. 
Jag avskyr verkligen gnäll.
Vi uppfostrar Molly så hon INTE ska gnälla så fort hon åker ner till golvet o de har gått strålande. fram till igår.
 
Vi lyfter alltså inte upp henne när hon gnäller, utan hon får lugna ner sig först.. Så gårdagens humör var något nytt.
Hon sov en timme på dagen och hon sken upp som en sol när hon vaknade. Men efter en stund var humöret gnälligt igen =s

Hela dagen, heeela kvällen. Natten har hon dock sovit =).

Denna dagen var bätte. Hon har varit på sitt vanliga "Molly humör", dvs GLAD =D

Hon sov middag, ok.. vi sov middag.. från 11 till 14 ;). När hon vaknade så tittade hon o sen sa hon bara KISSE =)
Såhumöret igår kanske var någon utvecklinsfas liknande grejs?
Har ingen aning men idag är hon glad iaf =)
Äter o är som vanligt =)


Sen på tal om ingenting..

FIck en bok av Ulla (Christians morfars sambo) som heter från fuskmamma till supermorsa..
Den är verkligen rolig haha.. De är sååå klockrent. Handlar mycket om hur männen beter sig och hur dom (TACK) får oss (en del) mammor att framstår som supermorsor ;)
 
Christian ÄR verkligen en toppen pappa. Han tar ansvar. Han leker med Molly. Han finns alltid till hands och ja, han är lätt den bästa Pappan Molly skulle kunna ha =). MEEEN ;)
Christians minne är ju fiskpinne dvs han glöööömmer allt =P
När vi går säger ja "Ta med skötväskan".. Halvvägs ner till Skåne frågar ja om han fick med den.. "öööh, nej".. haha.. EN sak.. EN LITEN sak.. o han glömmer ;)
Han glömmer alltid de materiella tingen, men trots det så gör han verkligen allt för Mollan =).


Han matchar INTE hennes kläder som jag gör..
Han sätter inte på henne kläderna som jag gör.
Han lagar inte maten som jag gör.
Han sjunger inte som jag.
Han leker inte som jag..

MEN än sen?

Vem säger att JAG endast har rätt? =)
Han gör det på sitt sätt och han gör det toppen =)

Molly har egentligen ALDRIG valt antingen mamma eller pappa. Det har alltid varit bra med oss båda (förutom någon vecka då C jobbade så mycket med köket mm)..
Det bevisar ju hur bra deras relation är =).

Så tack Ulla för boken.. Den får en verkligen att inse att en av föräldrarna gör allt rätt... Bägge gör rätt fast på olika sätt ;).

Rolig bok de där =).
Köp den =)
 
Nu ska ja göra mig i ordning, ska jobba sista passet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3