tisdag 10 januari 2012

2011

År 2011 rusade förbi med en väldig fart. Molly lärde sig mer eller mindre allt under 2011. Skratta, rulla runt till mage, rulla runt till rygg, sitta, vinka, säga enstaka ord, krypa, åla, gå, springa. Ja allt, mer eller mindre.

År 2011 var verkligen ett av de bästa år i mitt liv. . År 2012 kommer bjuda på minst lika mycket härligheter som 2011.


Januari 
Fick vi träffa Mollys kusin Olivia för första gången. Hon var så liten. Även om hon bara vägde knappt 200 gram mindre än Molly gjorde när hon gått ner så mycket så kunde man inte alls föreställa sig att Molls med varit så liten. Det gick bara inte.


Vi påbörjade renoveringen i badrummet. Som faktisk tvar så otroligt mycket större än vad vi nog fattade själva ;)
Vi rev bastu, toa och dusch. Vi bilade upp golvet, vvsaren drog nya rör och vattenledningar, Peter ödslade verkligen massa energi och tid att vara hos oss. Vi bar betong upp till källare, och trots att det är en kort bit dit så vägde betongen som fasen och jag brukade bära upp betongen undertiden Molly sov middag. Jävlar vad trött man var i kroppen.
Dom fixade ny betong och så att "grunden blev hel", dom satte nya väggar. Vi anlitade Holger som spenderade en vecka här, (jädra vad sällskap jag ändå hade den första tiden =P ). Holger var vvs:are och fixade all flytspackling, tätning o allt vad de heter. Kaklade och la klinkers. Världens trevligaste människa. 
Ja, det var en del av det jobb de innebar att göra om i källaren ;).


Tony fylld 30 och det var efter den helgen i Jönköping som Molly utvecklades i rasande takt =).





Februari:
 Christians mormor Solveig var uppe o hälsade på och träffade Molly för första gången =).


Renoveringen i källaren fortsatte.


Handavtryck togs.




Mars
Åke fyllde år, men han smet till Kina istället o struntade i uppvaktningen ;)



Molly hade namnkalas och fick super fina presenter. Tackkorten blev tyvärr aldrig skickade, då jag aldrig hittade ett som var fint. (Nu i efterhand känns de löjligt att de var tvungen att vara en som såg ut som inbjudan. Men ja, de är lätt att vara efterklok..)


Renoveringen fortsatte. (Ja, vi spenderade första 6 månaderna med att renovera o ha oss)


Molly fick testa smakportioner. Det var denna dagen helvetet med maten började. Gud vad jag ångrar att vi inte väntade till hon var 6 månader. Kanske hade blivit bättre då? (Ja, jag vet. Man kan spekulera till förbannelse utan konkret fakta)



Saara o Andreas o Henna var på besök. Första gången dom träffade Mollsan.
(Henna är på bilden 15 månader)



April:
Molly lärde sig gå i läragåstolen =)



Det var så varmt i April så vi kunde vara ute o leka hela dagarna på altanen.


Min älskade lillebror fyllde 19.


Upptäckte att Molly kunde sitta själv, helt utan stöd. ( I vagnen)
Tog Mollys första fotavtryck den 20 April.



Renoveringen fortgick ;)


Maj:
Olivia döptes.
Renoveringen av badrummet pågick ännu ;)



Juni
Badrum och tvättstuga börjar bli klar =)


Henrik tar studenten och Molly fick sitt egna plakat ;)
Molly lärde sig klättra.


Firade midsommar i Jönköping och fick finfina bilder på Molls Ted och Tindra. ;)

ÄLSKAR MOLLYS MIN haha



Juli:

16 Juli påbörjar vi att måla o fixa nytt i trappan.



Augusti:
Min gamla klasskompis från 2:an (lågstadiet) kom och hälsade på oss.


Familjen Tholin kom ner o hälsade på och bodde här några dagar.
Vi badade, åkte till Leklandet i Karlskrona mm.



Det var även i augusti som Molly möblerade om med skostället om ni minns det ;)

Åkte till Kuskahusen med Blekingelås och dess anställda =)






September:
Mattan i trappan är fastlimmad och trappan är mer eller mindre färdig.


Lek i lekparken med Olivia.


Marie fyller år och vi åker upp för att fira henne, då överraskar hon och pappa oss alla gäster med att gifta sig. Det var verkligen så fint av dom att dela med sig av den dag till oss andra.
Oktober:
Projekt fixa köket inleddes.






November:
Cinna o Ted kommer ner o hälsar på att vi dividerar bebis, jag säger MAX en månad till.

Vår muntergök. Vår älskade skatt fyller 1 år <3

Vi åker upp och hälsar på hans släktingar i Borås.

Sen vidare till mina i Jönköping.


December:

Lilla Alva föds, 6.10 på morgonen den 1 December. <3


Julbord med Christians morfar och Ulla .









Jag och Molly åker upp och träffar Alva. Lilla underbara skapelse. Äntligen är hon hos oss och kan hjälpa Ted att driva Mamma o Pappa till vansinne ;)







Jag får besked om att jag får 75% tjänsten och väljer att meddela arbetskamraterna på vår julfest. Dom blir minst sagt chockade.



Världens finaste  Olivia fyller 1 år. <3



Nyår spenderas här, hos oss och allt var super trevligt :).









Ja, det var 2011. Självklart hände det mer. Vi träffade Olivia och Angelica typ 10 ggr i veckan =P
Vi åkte till Jönköping varje månad och det var fler som fyllde år ;)
Men jag kan tyvärr int eta med allt då tiden inte finns till de =)

Hoppas ni fick se en liten tillbakablick iaf =)


Vad 2012 bjuder på vet vi inte. Inte allt ialla fall.

Jag hoppas bara att det enbart är fina roliga saker som kommer hända oss =)





1 kommentar:

  1. Det var mycket häftigare med bilder, får tänka på det när jag gör mitt 2012 (om jag gör det =)).

    & NEJ hon ska INTE driva oss till vansinne !! =)) =))

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3