fredag 11 maj 2012

God morgon. Kl har passerat 6.20 och jag är uppe själv... Christian har ledig fredag så Han o Molls tar sovmorgon =).. Hoppas han har samma tur som jag har, så hon sover till 8.30 =)

Jobb idag då ja..
Ont i ryggen som attan.
Fick de för någon dag sedan, höger svanskota del ner mot benet..
Hoppas det är något övergående så man slipper gå för länge bara.. =s

Jobbar till 16 idag, men ska försöka ta komp en halvtimme OM de går..
För vid 16.15 ska vi vaccinera hundarna hos Distriktsveterinärerna och vi lär aldrig hinna annars.. Eller jo, men de blir stressigt.

Så Birgitta ska komma o ha lite Molly tid under tiden vi bägge beger oss med djurisarna =)

Hem, äta...

Jobbar 7-13.30 imorgon.
15.45-21.30 på söndag.

Nästa vecka jobbar jag såklart den röda torsdagen så då får papps och Moll en egen dag igen =)

Moll är ju rätt mammig =P
Pappa duger  jämt SÅ LÄNGE INTE JAG ÄR HEMMA =P
Är jag hemma så blir hon alldeles förstörd över att jag går iväg o inte hon får följa med osv.
Knasigt.


Har ja förresten berättat om hennes 2 nya ord?
Där och vove (Vi säger hund, men hon kallar dom för vove ialla fall)

Sen har hon sagt Ted 3 ggr.

Hon är inte barnet som vill lära sig nya ord, bara ibland. Då tittar hon o försöker säga det man själv säger. Men de sker inte dagligen kan jag säga..
Fast o andra sidan. Vid 18 mån ska dom kunna 10 ord o hon kan "Titta, där, vove, mamma, pappa, kisse, näsa, Ia (efter olivia men i Mollys värld är det bebis haha, detta tror vi beror på att vi jämt sa bebis till oliva när hon var mindre), kaka (fågel/anka) , oj.
Sen vet hon när du frågar var mage, huvud, knä, hand, näsa, ögon osv är.
 
Hon vet även vad kossan säger, vad hunden säger o vad fågeln säger (ankan säger kvack kvack, därav namnet hon säger när hon säger fågel haha)

Och sen förstår självklart Molly mer än vad hon säger =P
 
Säger du till henne att lägga tex den rosa kissekudden på den gröna så gör hon det. Ber du henne hämta nappen/flaskan/en speciell bok (nasse boken tex) så gör hon det. Säger du att hon ska leta efter dockan, eller bebis dockan så letar hon upp en av dem o börjar leka. Dansa gör hon. Som tusan. Så fort de kommer musik på tv:n/radion så dansar hon.
Hämta skorna, försöker ta på sig dem. Lyckas halvbra. Tar på sig mössan. 
Äta så går hon till sin stol och efter maten går hon till badrummet o ska tvätta av sig.



Så visst tusan fattar hon saker.. Sen luras hon genom att inte säga för mycket ;)

Skojigt med utveckling hos barn =D

Förresten. Igår var de 3 veckor till avresa =).


O nu är de 30 min till jag börjar.. Så ja ska fixa de sista o bege mig =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3