måndag 26 november 2012

God middag, eller morgon.

Kl är 9.49 o Moll är lämnad på dagis.
Själv skulle jag jobbat till 16 men pga helgens jobb och allt in o ut ur bilder mm mm så fick jag ge mig o va hemma. Detta upptäckte jag egentligen redan igår då kroppen började säga ifrån runt 18 tiden (jobbade 15.45-21.30) men jag härdade ut o fick äta upp igår kväll/natt.

Imorgon ska jag in till läkaren o se vad han säger, om han kan sjukskriva mig på halva mina procent ialla fall.
Då jobbar man bara hälften av ens egna timmar..
Så en 7-16 tur blir istället 7-11.30 eller 11.30-16.00 
Och en 15.45-21.30 tur blir typ 2,45 tim =s
Galet lite men ja, de är fkassans regler.
Man ska jobba halva tiderna istället för hälften av dagarna. Så de veckor jag ändå har 6 dagar, får jag jobba 6 dagar. Men de går nog. Så länge jag slipper va hemma pga foglossningen, som faktiskt blir värre av fler timmar. Jaja, skit samma.

M har rätt till dagis de tider pappan jobbar ELLER de tider mamman inte orkar/kan ta hand om barnet då pappan är på sitt jobb.
Så jag har satt henne 9-14 då det är de mest intensiva timmarna.
Nu vet jag att hon får busa o leka o allt, o ändå är lugn o harmonisk när hon kommer hem =).

Ja gott folk. 
Nu ska jag kika julklappar..

Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3