måndag 28 januari 2013

Måndag den 28 Januari o alla räkningar är betalda =P
Ointressant vetande men men =)

Molly är på dagis 9.00-16.00 idag.. Skönt att få vila lite.. 

Hon ska vara 9.00-16.00 även tis ons o tors men de kan hända jag ändrar ngn dag o tar hem henne vid lunch ist =)


i förrgår somnade hon 18.30 o hade då varit vaken sedan 8 utan middaslur. Igår däckade hon 17.20 också utan middagslur haha.
De var bara o be för att hon skulle sova hela natten o de gjorde hon haha =).

Lill höna är nog en aning trött efter sjukdomar o skit nu..
Dessutom lek o stim på gympan o dagis =).
 
 
Länge sen jag skrev om utveckling va?
Hmm.
Hon utvecklas i rasande fart o hon lär sig fler o fler ord o meningar.
Hon vet att det är en katt o flera "katter/katterna". Hon säger ofta att "mamma skia Molly" det betyder Mamma skriva Molly, o de gör jag på ALLT som kommer in i dagis dörrarna haha. Vill inte att dom ska slarva bort en massa o märker man inte sakerna så får man skylla sig själv anser vi. så därför skrivervi på alla nappar, strumpor, skor osv osv osv.
 
Hon pratar med ca 3-6 ords meningar. De är lite olika, men hon förstår så fruktansvärt mycket.
När en kompis var på besök o hennes son tryckte in M i väggen så pratade hon om detta även en vecka efteråt att "xxx arg xxx putta Molly väggen"

Säger C "Kasta en potatis till mig" (ge mig en potatis om du ändå inte ska äta upp betyder de här i vårt hem hahah) så kan de ta ca 30 min så säger M "Mamma kasta maten".. haha..

Man får verkligen passa sig för vad man säger till henne..

Balansen är strålande enligt mig iaf =P
Detta tror jag beror på hennes hoppande på studsmattor blandannat..

Hon älskar fortfarande att rita o baka med lera o leka med dockorna osv =)
Böcker avgudar hon och vi läser minst 2 böcker varje kväll för henne (förutom nu när hon varit så trött haha)

Hon väljer ut sina favoriter och dem kan vi sen läsa 100 ggr om de är så =P


Hon är helt enkelt vår lilla skatt <3



Snart blir hon storasyster dessutom.. Jisses vad snabbt detta har gått.
v 36 (35+1) idag


Vilket innebär att jag får gå max i 6 v och 6 dagar till.
Men jag tror han kikar ut om ca 4 veckor.. =)
 
Molly längtar nog efter bebisen och pratar om den  =).
Mamma hämta bebis säger hon.. då vi har sagt att mamma o pappa ska åka o hämta bebisen så ska M va hos Farmor o leka så länge. Sen kommer pappa o hämtar Molly o så åker M o pappa o hämtar Mamma och bebisen på sjukhuset =).
Så så fort jag ska iväg så upprepar hon detta haha =)

Mammagruppen (Mollys "mammagrupp") är även dom helt uppspelta över att den snart är här =). De 3 jag umgås med mest (Josefin Janna o Ulrika) och flera gånger påpekat att dom längtar och att det ska bli så skoj att "vi" (i gruppen) får en till bebis haha =)

jaja hur som helst.
Allt är frid o fröjd o livet leker =)

Torktumlaren är fortfarande paj men jag vägrar sura ihop för en sån sak =)
Är hemma på gravpenning o sjukskrivning till att den anländer och jag hoppas den kmr snart... de finns inte så mkt mer plats för den nu haha






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3