fredag 5 april 2013

Hej. Igår, torsdag hade Sam kolik HELA DAGEN.

Det började vid 10 med skrik men dessförinnan hade han knappt sovit. Det tig ca 40-90 min att få hnm lugn o när han väl lugnat sig lite så startade de igen. Stackars vår lille fot <3.

O ja, det pågick hela dagen till ca 22-22.30. Då somnade han o vaknade bara vid 3 o 6 o ville äta.

Men under dagen sov han sammanlagt 2 tim o då var de inte ens sammanhängande utan utspritt.


Dessutom så vägrar Molly gå från dagis så jag får ta henne under ena armen och babyskyddet i andra ;). De går. De har gått 3 ggr nu så förhoppningsvis lär hon sig snart :p
Men jisses vad mycket enklare de är med ett barn än två haha. Speciellt när den ena är så pass liten som Molly fortfarande är. Suck :p.

När vi kmr hem så har hund*** kommit ut från sovrummet o öppnat grinden o bitit sönder en påse med sopor o kycklingrens.
(Han har fått massa sparris nu så nu hoppas vi de är lugnt för magen och tarmarna).

Vid 16.40 hade Molly bångstyrat enormt så då fick hon gå ut o rasta av sig ;).
Hon gungade o sprang efter bollen (observera att Sam skrek fortfarande konstant och Molly motarbetade mig)

Sen kom Pappsen o då fortsatte skriket o mollys "testande". M somnade inte pga Sams skrik och hon somnade först 22.30

Jisses vilken dag.

Idag däremot har Sam knappt ens gnällt utan sovit o när han väl har varit vaken så har han pratat/gurglat och varit mysig :). Molly har lekt med Elton och jag har pratat av mig med Josefin haha ;).


Om ca 20 min slutar mannen och då ska vi iväg o handla lite :).

Imorgon är Lillebror 1 månad :). Såklart kommer jag göra månadsuppdateringar med honom med :). Vågar dock inte lova att jag hinner lägga ut de imorrn. Kanske på sön när vi kör till Jkpg :). Vi ska upp o byta däck :).

Nu gott folk. Nu är de Molly lek ;)

1 kommentar:

  1. Vilken fin headerbild på dina små. Trist att den lille haft kolik, man känner sig ju så hjälplös. Hoppas det ger sig snart.

    Har en tävling i bloggen där du kan vinna en sångpåse från Oskar och Ellen. Delta gärna: http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3