onsdag 15 januari 2014

Här ni tänk på de här med folk som kommet försent. Inte en gång, inte två, inte trettio. Utan ALLTID när det är en dl träff inbokad.

Det är så oerhört fult och hänsynslöst och jag kan verkligen inte förstå varför man gör så.

Många skyller på sina småbarn och vet ni vad, jag avskyr den beskyllningen. Jag har själv två rätt jobbiga små barn och jag har kommit försent EN gång sen Molly föddes.
Jag planerar och går igenom i huvudet. Och ja barn kan börja bråka när man ska iväg men ärligt, sker det verkligen varje gång?

Då är vi tillbaka på planering. Då får man väl gå upp/börja tidigare.

Det finns mycket som kan störa mig och detta är en av de värsta grejerna jag vet. (Det och folk som har så käfta svårt att tacka ja eller nej till saker o ting).

Folk som anser att sin tid är viktigare än någon annans är något jag vet retar de allra flesta. Iaf de jag umgås med och de jag pratat med.

Vet när min kusin skrev ett sånt här inlägg, om just folk som skyller på sina barn, då förstod jag i te vad hon menade men nu förstår jag henne till 100%. Jag förstår den frustrationen hon kände inför att folk kom försent.

Det hade faktiskt varit roligt att få ett argument från nån som brukar vara försenad och varför de alltid är det.

I slutändan är det deras fel men tyvärr förstår/erkänner de det inte.

Jag vet ialla fall att jag aldrig är försenad men när det väl händer så lär folk ha riktigt roligt åt det då de ska bestraffa mig genom tex hån att "här kommet hon som aldrig är försenad" som om det skulle rättfärdiga deras nochiga beteende.

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3