torsdag 27 januari 2011

Min syn =)

Hej hopp igen.
Veti tusan om man ska våga skriva ut det jag har tänkt att skriva nu. Alltid någon som blir totalt tokig då detta ämnet är väldigt väldigt känsligt för många =)

Hur som helst.
Igår var jag ju på BVC besök och massa frågor ang hur pass man delar upp saker och ting hemma och varför vi gör så och jag förklarar att jag sköter Molls på nätterna pga att Christian jobbar 8-17 varje dag och i hans yrke ingår det att köra till olika platser. Jag har hellre hem honom som en hel pappa till Molly än en ev död pga trötthet då jag tvingat upp honom på nätterna och hans trötthet gjort så han tex krockat. (JAG VET ATT HAN KAN RÅKA UT FÖR OLYCKOR MEN NU HANDLAR DET INTE OM DET).
Hur lägger vi upp tiden efter han har slutat då?
Jo nu ska ni få höra.. =P

När Christian kommer hem så åker jag och handlar, alternativt städar eller lagat mat här hemma =P

Whooopsi vilken fin fördelning det är i vårt hem =P

Vet ni varför jag väljer att göra så då? =)
Jo, det beror på att Molls somnar runt 20. Dvs att C har 3 timmar på sig att umgås med Molly. 
Jag har varit med henne hela dagen och behöver göra något annat. Hon har varit med mig hela dagen och Christian har som sagt ca 3-4 timmar på sig att umgås med henne =)
Ska jag då säga "HANDLA"? minst 40 min där
LAGA MAT: ca 30 min
STÄDA: Ca 1 tim
= 2 t och 10 min
Kvar: 1-2 timmar.

Nej nej nej. Jag ser hellre att han umgås med Molls än fixar sådant som jag mer än gärna gör =)


 BVC:aren tyckte då att jag hade väldigt bra och sunda värderingar.

Jag vet att många som läser denna blogg är i liknande situation och pga att jag har mina värderingar så innebär inte det att jag ser ner på er andra som inte gör som vi här hemma.
Jag eller ni är varken bättre eller sämre än någon annan. Oavsett hur vi/ni lagt upp sakerna i hemmet =)

Sen idag när jag var hos Barnmorskan så berättade jag att jag kan knata på gången utanför oss i ca 30-40 min(nu när det varit så mycket snö) för att Molly ska få så mycket frisk luft som möjligt. Vill inte ha ett barn som i framtiden konstant är inne och bosätter sig framför tv:n.. Nej nej nej =(

Då fick jag höra det IGEN..
Vilka bra och sunda värderingar du har =P

2 gånger på 2 dagar.. De är INTE illa pinkat av en trähäst =D

Sedär ja. Jag vågade visst skriva ut det... Nu är dock frågan om man ska låsa kommentar fältet =P
Men som sagt. Vi trivs med vårt upplägg. Vårt liv fungerar men att vi har det såhär och ja, varför ska då Christian göra "mer" för att vi lever i ett sk jämställt samhälle?



2 kommentarer:

  1. Var och en gör som det passar i deras liv. Tycker det ni valt är det självklara. Därmed inte sagt att allt är på ett visst vis för all framtid. Behov ändras och allt går att ändra så det passar i den del av livet man är.//Malin S

    SvaraRadera
  2. hej madde! nu har jag hittat hit med!

    jag minns tiden från när tindra var så liten som molly, hur skönt det var att få göra något annat en liten stund, som du skrev, handla o sånt, gärna ta sig utanför hemmet.
    jag tycker er syn på fördelning snarare står för jämlikhet än motarbetar den. annars hade ju inte pappan haft så stor chans att knyta an till sin dotter, om han skulle hålla på att fixa allt.
    men en eloge till alla som är ensamma med sin bebis, vilket mastodontjobb, tänker jag.

    kram på er fisungar!

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3