tisdag 29 mars 2011

Hej på er igen.

Gick precis in och kollade bloggen och hade 2 nya kommentarer och först började jag skratta för mig själv och trodde att någon ärligt talat hånade diskussionen på facebook igår =P
Sen insåg jag att samma tjej hade kommenterat inlägget innan och förklarat sig =P Hon hade visst inte läst det inlägget först haha..

Inte varje dag någon frågar om hur man gör barnpure och när någon frågar dagen efter en stor debatt så känns de lite knas, men Linda, tack för din kommentar och jag ska svara på dina frågor =)

Molly har fått potatis, majs, palsternacka katrinplommon och banan.
Dag 1: Potatis
Dag 2: Potatis
Dag 3: Palsternacka
Dag 4: Palsternacka och potatis
Dag 5: Majs
Dag 6: Majs och potatis
Dag 7: Banan och katrinplommon

Potatisen kokar jag som vanligt och pressar i en potatispress + häller i lite ersättning.
Palsternackan likaså.

Majsen var lite krångligare men inte svårt alls.
För det första ska man använda fryst majs och inte den på burk (massa kemikalier och salt+socker)
Koka. Häll av vattnet. Mixa med stavmixer (har du ingen så bör du köpa en, den är guld värd) sedan silar du majsmixet i en fin sil. Är den för tjock därefter så tar du ersättning/bröstmjölk och spä ut den.

Bananen mosade jag och katrinplommon tar du med lite vatten och kokar och sedan mixar slät + tillsätter vatten till rätt konsistens =) (Kokt vatten)

I Mollys ögon var katrinplommon godast =) Imorgon ska hon få testa broccoli =)


Och förresten. Tack för komplimangen =)
Hoppas du fick svar på dina frågor. Vill du veta något mer så hojta till (skriver du in din mailadress så får jag den till min mail men den syns INTE på bloggen) =)

1 kommentar:

  1. Vad bra att du gör din egen barnmat, inte alla som gör tråkigt nog.

    Tummen upp !!

    2 barns mamman

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3