tisdag 29 mars 2011

Fick en till kommentar ang hur jag gör med maten..

Ang ersättning osv.
 
Vi kokar vatten och har i en tillbringare. Sedan harjag fått ge med mig då Christian vill använda micro och jag vill inte, så vi gör lite som vi själva vill.
Annars så har jag en termos med kokhett vatten i. Och en tillbringare med avsvalnat vatten. (ca 120 kallt vatten och 30 ml kokhett) så får man lagom temp ;)
Christian micrar 25 sek så är de lagom temperatur =)

I och med att jag går hemma på dagarna så får hon ca 1-2 mål per dag som är micrad.
Och ja det händer även att jag micrar pga att vattnet inte varit tillräckligt varmt (innan vi gjorde så med termos så kokade vi o hade i en tillbringare o sedan värmde jag vattnet på spisen varenda eviga mål haha) =)

2 kommentarer:

  1. Tack för svaret! Jag hade också gärna gjort så, men William ger inga förvarningar om att "Okej morsan och farsan, snart vill jag ha mat, förbered er" utan det är verkligen pang bom och så är brandlarmet igång ;)

    Men hur värmer du smakisarna? Eller hon får dom kalla? Vi värmer det i micro några sekunder.

    Är lite nyfiken på varför du inte vill micra? :)

    SvaraRadera
  2. Smakisarna har jag gjort nytt och ja, då behövs de inte micras. Men däremot så finns de fullt i frysen nu så nu lär jag ju få micra =( Annars värmer jag på spisen =D
    Anlednignen till anto micro beror på att forskning visar på att tom människans blod blir förstört av att micra saker, nu hittar inte jag den riktiga sidan om faktan men jag ska leta upp den till dig, här komemr iaf en "kort" version av forskningen
    http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrevmicrovag.pdf

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett nappavtryck <3