torsdag 1 september 2011

September =P

Jisses. Den 27:e september gick jag hem från jobbet. Vilken tur att jag gjorde de.. Vem kunde ana att 3 veckor senare skulle jag vara bosatt på sjukhuset under en vecka =P
Jisses vad snabbt tiden går..

Den 5 sep, alltså på måndag, börjar jag jobba lite smått..
Eller smått o smått.
Jag ska försöka jobba mina 50% som jag har i kommunen. Har tyvärr inte mer.
Det resulterar i att Molly fortfarande är hemma men att jag går in o jobbar lite =).

Ska bli gott i plånboken faktiskt =)

Speciellt nu inför Jul och inför Ullared som sker i Oktober =)

Sen kommer jag naturligtvis inte jobba så pass så M blir lidande, utan då tar jag ut föräldraledighet istället =)


Jaja..
I går blev de ingen Öppna förskola. De flesta var sjuka så ja o Angelica gick ut o gick.. 1½ timme blev de.. Fast, promenaden till firman tog en timme pga att våra underbara små bebisar vägrade sitta i vagnarna =P

Nu efteråt förstår ja att de säkert var oroliga i kroppen..
För vad hände igårkväll?
Bägge blir dunder förkylda och mådde dåligt..=/

Molly fick näsdroppar. Hon skrek o skrek pga näsan och de slutade med att hon kräktes pga att hon hade så mycket slem i halsen =/
Hon fick sova hos oss.
Fick en av våra kuddar att ha så hon kom upp med huvudet.
Sen lugnade hon sig, var vaken till ca 23.30 och så la vi oss. Vaknade vid 1 igen o skrek som tusan.. Helt tokig. Gick itne o få tyst på henne. Hon fick då ersättning och åt, var vaken en liten stund. Somnade om o sov till 4. Skrek, var varm och "ålade". Feber. Gav alvedon. Fick välling. Åt typ 30 ml. (Gjorde 150). Var vaken o lekte med Tiger (Gosedjur). Lugnade ner sig.. La sig ne ro somnade gott. Kröp till Christian och la sig med huvudet på hans axel <3. Sov till 7, då tog jag henne till mig o lät henne sova vidare på mig.. Sov till 8.30.. PIGG SOM EN NÖTKÄRNA =S.
Näsan inner.. Absolut..Men hon visar INGA tecken på att hon varit sjuk eller mår dåligt =s

Galen unge =)

Hoppas verkligen natten blir bättre =)

Säkert därför med hon var så skrikig i måndags kväll..
Förkylningen som låg o grodde till sig.

Jaja.. de var vår natt =P

Nu har ja min kopp med kaffe o M springer i läragå stolen.. 
Kl är 9.38 och de är snart dags för fröken att sova igen..
Hoppas de går bättre..


Men de gör de nog =)

Jaja, ha de fint alla så hörs vi senare =)



Förresten..

Idag fyller lilla YODA 2 år =D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3