lördag 17 mars 2012

God morgon. Kl är 6.07 o jag sitter med en kopp kaffe. Mollsan sover o Christian sover. Varför ska hon sova när JAG måste upp? =(
Varför inte tvärtom haha ;)


Idag går jag alltså delad dag. Börjar 7-10.30 sen är ja ledig till 15.30. C o M ska hämta mig 10.30 o sen lämna mig när ja börjar igen. Slippa cykla hela jädra dagen =P

Dagisfröken ringde mig igår nä rjag jobbade. Hon försökte få tag i Christian men han svarade inte. Hon skulle berätta (vilket hon glömt när C hämtade Molly) att Molls hade klättrat upp i deras lilla soffa o trillat ner o slagit i huvudet. Det hände inget mer än så men så fort barnen slår huvudet så vill dom meddela föräldrarna ifall de blir något mer på natten. 

Sen slog det mig en sak. Vet att det fanns dom som retade sig på att vi lämnade Molly på inskolning när C hade maginfluensa. Detta var alltså i samråd med dagis och alla visste om det hela. 
Jag har en gammal jobbarkompis som går och jobbar trots att hennes egna dotter ligger hemma och ör dålig..

Vet när vi lämnade M så sa en person att det var oansvarigt av oss (vilket vi faktiskt inte anser att det är, då dagis var inkopplat) MEN.. iom min käre gamle arbetskamrat så slog de mig.. Är det inte MER oansvarigt av en vuxen att trots sitt barns sjukdom gå iväg o jobba/handla/plugga/åka tåg bil osv osv?
Mamma/Pappa är ju mer "på sitt egna barn" då den är sjuk än vad barnet är på sin sjuka förälder som ligger i en annan del av huset!

Ja, de är en tankeställare.

Ska ena föräldern va hemma med sitt barn för den andra föräldern är hemma?
MEN
Den ena föräldern kan gå o jobba när den andra föräldern är hemma med deras barn?

Nej. jag får verkligen inte ihop det där.

För jag menar, hon smittar ju ner precis lika många om inte fler? 

Nu har vi fått det avklarat.
Jo jag vet... En bagatell men de slog mig nu bara så där kl 6 på morgonen =D
 


Idag ska C o M åka o äta frukost hos farmor o farfar =)
Mys =)


Själv sk aja nu klä på mig o sen cykla =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett nappavtryck <3